Dijelovi automehanike

Kočnice

koc plocice i obloge

 

Disk pločice, obloge i pribor
    Disk pločice, obloge i kočioni pribor su dijelovi kočnih sustava koji se najbrže troše te su kao takvi najčešće prisutni pri servisnim izmjenama. Produkt trenja između disk pločica i diskova te kočnih obloga i bubnjeva je toplina. Kvaliteta kočnih pločica i obloga se ne očituje u velikom koeficijentu trenja već u postojanosti te vrijednosti pri temperaturama od -30 pa do +400 stupnjeva, do koje temperature se kočne pločice intezivnom upotrebom zagriju. Kočni sustavi moraju biti u funkciji zaštite okoliša te pouzdani i tihi u radu.
koc pribor   Kočioni pribor se sastoji od opruga, spojnica, polugica te indikatora kočenja. Ti elementi čine kočioni sklop koji aktivno sudjeluje u kočionom procesu. Kočioni pribor je preporučljivo mijenjati jer je isti sustavno podložan korozijama i stalnom naprezanju, a lomom pojedinog dijela se može uzrokovati kvar ili čak otkazivanje kočionog sustava.  


Diskovi i bubnjevi
disk   
Diskovi i bubnjevi su dijelovi kočionih sustava te su kao takvi podložni zamjenama.
bubnjevi  Kvaliteta diskova se ne očituje u velikom koeficijentu trenja već u postojanosti te vrijednosti pri temperaturama od -30 pa do +400 stupnjeva, do koje temperature se diskovi intezivnom upotrebom zagriju. Samoventilirajući diskovi svojom dvostrukom stijenkom osiguravaju bolje odvođenje topline


Kočiona tekućina
    Kočiona tekućina je medij koji pri kočenju prenosi tlak od glavnog kočionog cilindra na sve kočione cilindre smještene u kočnim sustavima na kotačima. Kočiona tekućina je hidroskopni medij te vremenom na sebe veže vlagu. Pri procesu kočenja se sustavi griju prenoseći tako temperaturu i na kočionu tekućinu koja bi mogla u sustavu otpustiti vodenu paru koja je sama po sebi stlačiva. Time bi sustav izgubio na stlačivosti te postao neupotrebljiv. Kočionu tekućinu je preporučljivo mijenjati barem svake dvije godine. Srećom, redovnim tehničkim pregledom se utvrđuje stanje kočione tekućine.


Kočiona hidraulika
   koc cilindarKočionu hidrauliku uz kočionu tekučinu čine još i kočioni cilindri te korektori sile kočenja. Obzirom da se prilikom procesa kočenja u kočnom sustavu razvijaju visoki tlakovi, svi elementi bi trebali biti u ispravnom stanju kako ne bi došli do koc crijevapropuštanja sustava. Elemente kočione hidraulike treba redovno kontrolirati te po potrebi i zamijeniti, obzirom da su kočioni cilindri podložni koroziji, a gibljiva kočiona crijeva starenju gume. Pri pojavi kočione tekućine u blizni cilindara treba odmah reagirati kako se ne bi izgubila djelotvornost kočnih sustava.


Dobavljači

 

 

Delphi je prisutan u aftermarket segmentu još od ranih 1900.-ih i danas je jedan od pet najjačih aftermarket dobavljača u svijetu. Novi identitet branda...

                                                                                              pročitajte više o Delphi...

  Delphi

 

 

 

 

 



Dobavljač: Jurid

 

   Kočioni sustavi njemačke marke Jurid već gotovo sto godina drže premac u kočnim sustavima vozila. Jurid drži najveći broj prvih ugradnji u vozilima...  

                                                                                                pročitajte više o Jurid...

  Jurid

 

 



Dobavljač: Bendix

 


    Kočioni sustavi marke Bendix su na tržištu auto dijelova prisutni već više od osamdeset godina. Bendix kočni sustavi su također prisutni kao prva ugradnja u nekim vozilima...

                                                                                              pročitajte više o Bendix...

  Bendix

 

  • Alkar.jpg
  • Behr_Service.jpg
  • Bendix.jpg
  • Castrol.jpg
  • coopers-fiaam-filters.png
  • davia.jpg
  • Delphi.jpg
  • Depo.jpg
  • eco.jpg
  • Elegante_by_TYC.jpg
  • Elf.jpg
  • embo.jpg
  • era.jpg
  • eurolites.jpg
  • Federal_Mogul.jpg
  • Fiamm-GS.jpg
  • FIAMM.jpg
  • fpuk.jpg
  • FrigAir.jpg
  • Gates.jpg