Dijelovi automehanike
Kočnice
Disk pločice, obloge i pribor
Disk pločice, obloge i kočioni pribor su dijelovi kočnih sustava koji se najbrže troše te su kao takvi najčešće prisutni pri servisnim izmjenama. Produkt trenja između disk pločica i diskova te kočnih obloga i bubnjeva je toplina. Kvaliteta kočnih pločica i obloga se ne očituje u velikom koeficijentu trenja već u postojanosti te vrijednosti pri temperaturama od -30 pa do +400 stupnjeva, do koje temperature se kočne pločice intezivnom upotrebom zagriju. Kočni sustavi moraju biti u funkciji zaštite okoliša te pouzdani i tihi u radu.
Kočioni pribor se sastoji od opruga, spojnica, polugica te indikatora kočenja. Ti elementi čine kočioni sklop koji aktivno sudjeluje u kočionom procesu. Kočioni pribor je preporučljivo mijenjati jer je isti sustavno podložan korozijama i stalnom naprezanju, a lomom pojedinog dijela se može uzrokovati kvar ili čak otkazivanje kočionog sustava.
Diskovi i bubnjevi
Diskovi i bubnjevi su dijelovi kočionih sustava te su kao takvi podložni zamjenama.
Kvaliteta diskova se ne očituje u velikom koeficijentu trenja već u postojanosti te vrijednosti pri temperaturama od -30 pa do +400 stupnjeva, do koje temperature se diskovi intezivnom upotrebom zagriju. Samoventilirajući diskovi svojom dvostrukom stijenkom osiguravaju bolje odvođenje topline
Kočiona tekućina
Kočiona tekućina je medij koji pri kočenju prenosi tlak od glavnog kočionog cilindra na sve kočione cilindre smještene u kočnim sustavima na kotačima. Kočiona tekućina je hidroskopni medij te vremenom na sebe veže vlagu. Pri procesu kočenja se sustavi griju prenoseći tako temperaturu i na kočionu tekućinu koja bi mogla u sustavu otpustiti vodenu paru koja je sama po sebi stlačiva. Time bi sustav izgubio na stlačivosti te postao neupotrebljiv. Kočionu tekućinu je preporučljivo mijenjati barem svake dvije godine. Srećom, redovnim tehničkim pregledom se utvrđuje stanje kočione tekućine.
Kočiona hidraulika
Kočionu hidrauliku uz kočionu tekučinu čine još i kočioni cilindri te korektori sile kočenja. Obzirom da se prilikom procesa kočenja u kočnom sustavu razvijaju visoki tlakovi, svi elementi bi trebali biti u ispravnom stanju kako ne bi došli do
propuštanja sustava. Elemente kočione hidraulike treba redovno kontrolirati te po potrebi i zamijeniti, obzirom da su kočioni cilindri podložni koroziji, a gibljiva kočiona crijeva starenju gume. Pri pojavi kočione tekućine u blizni cilindara treba odmah reagirati kako se ne bi izgubila djelotvornost kočnih sustava.
Dobavljači
Delphi je prisutan u aftermarket segmentu još od ranih 1900.-ih i danas je jedan od pet najjačih aftermarket dobavljača u svijetu. Novi identitet branda... |
![]()
|
Dobavljač: Jurid
Kočioni sustavi njemačke marke Jurid već gotovo sto godina drže premac u kočnim sustavima vozila. Jurid drži najveći broj prvih ugradnji u vozilima... |
![]()
|
Dobavljač: Bendix
|
![]()
|